A CSR nem a nagyok kiváltsága

Sok kisvállalkozóban él egy rejtett gondolat: „A CSR szép dolog, de nem nekünk való.” Nagy cégeknek, multiknak, milliós kampányokkal. Nekünk meg marad a napi munka, a túlélés, a következő hónap.

De mi van akkor, ha a CSR nem jár extra költségekkel? Mi van akkor, ha a felelősségvállalás már ott van abban, ahogyan dolgozol, csak eddig nem hívtad a nevén?

Mi is az a CSR?

A CSR (Corporate Social Responsibility) magyarul annyit tesz: vállalati társadalmi felelősségvállalás. Lényege: a céged nem csak magának, hanem a környezetének is értéket teremt.

Ez nem kampány. Nem egy logó egy adományozó falon. A CSR egy szemlélet, ami megjelenhet:

  • a munkatársaid iránti tiszteletben,
  • a közösség iránti nyitottságban,
  • vagy abban, ahogyan a mindennapokban jelen vagy.

3 tévhit, ami visszatart

1. „Mi ehhez kicsik vagyunk”
Tévedés. A CSR nem a cég méretétől függ, hanem az emberi hozzáállástól.

2. „Ez csak pénzszórás”
A felelős működés gyakran nem pénzbe kerül, hanem figyelembe és hosszú távon üzletileg is megtérül.

3. „Ez nem érdekel senkit”
Dehogynem. Egyre több vásárló, ügyfél és munkatárs választ értékek mentén. És ez megkülönböztet téged a versenytársaktól.

Hogyan jelenhet meg a CSR egy kisvállalkozásnál?

  • Egy fodrászat, amely ingyen hajat vág menhelyi állatokat örökbefogadóknak.
  • Egy kis cég, amely minden hónapban máshonnan rendel, hogy támogassa a helyi vendéglátósokat.
  • Egy mesterember, aki videót készít középiskolásoknak, mert hisz az utánpótlásban.

Ez mind CSR. Emberi, értékes, hiteles.

Hogyan kommunikáld ezt jól?

A CSR akkor működik, ha nem művi. Ne kampányként mutasd be, hanem úgy, ahogy van:

  • Oszd meg az élményt, a gondolatot, a miértet.
  • Mutasd meg, kikkel kapcsolódtál össze.
  • Ne magadról szólj, hanem arról, mi mindent hozott ez a másik félnek és neked.

Hogyan indulj el?

  1. Keresd meg, miben hiszel, mi az, ami neked fontos?
  2. Gondolkodj el azon, hogyan tudsz adni. Nem pénzben, hanem jelenléttel, kapcsolattal.
  3. Kérdezd meg magadtól: hogyan lehetne ezt emberi módon megosztani másokkal is?

A CSR nem luxus. Nem csak a nagyok dolga. A CSR lehet a te vállalkozásod hangja is, ha nem csak árulsz, hanem kapcsolódsz is a környezetedhez, a társadalomhoz. Nézz körül partnerem, a CsAK Alapítvány oldalán ( https://www.csakalapitvany.hu/) és inspirálódj!

Beszéljük meg, hogyan tudod megmutatni, amit már most is képviselsz.

Scroll to Top